2015/01/27

Neljäs

Steve Jobs katsoo minua yliopiston seinältä ja sanoo: If today were the last day of your life, would you want to do what you are about to today?

Minä en tiedä, mitä vastaisin. On päivä, jonka olen suunnitellut sinnitteleväni kasvissosekeiton turvin. Taas. Ja taas. Vaikka paleltaakin. Illalla käpertyisin viltin alle. Joisin ehkä teetä.

Ihana katsoo minua ja vilttiäni samana iltana ja sanoo, että olisin yhä tyrmäävä, vaikka vaaka näyttäisi enemmän kuin olen koskaan sen sallinut. Katsoo minua vähän alta kulmien ja sanoo, että pieni ylipainokin on itse asiassa vain seksikästä.

Siinä hetkessä tulee sellainen olo, että näen, millaista elämä voisi olla. Ilman syömishäiriötä. Mietin, olisiko Steve Jobs silti sanonut samoin, jos olisi tiennyt, miten se repii tahdon hajalle ja rakentaa siitä kokonaan uuden, omansa.

Eilen oli vaikea tahtoa, tai haluta mitään. Ehkä tänään on helpompi. Ja huomenna.

Hali,
Hlao



2 kommenttia:

  1. Onneksi poikaystäväsi on noi kannustava ja myönteinen parantumistasi kohtaan. Se on onnea ja rikkautta.

    VastaaPoista
  2. Niin on. Olen niin kiitollinen kaikesta siitä tuesta ja rakkaudesta, mitä hän on minulle antanut. Puhuminen ei ole ollut helppoa, mutta ehkä sekin on tavallaan puhdistanut ilmaa ja selkeyttänyt asioita meille molemmille.

    VastaaPoista